Tuesday, January 5, 2010

Silva Ekspedition 15 Kompas


Jeg har lige fundet dette nye kompas fra Silva, som passer til alle mine behov. Det er kompakt og funktionel samtidig med at det har en beskyttende klap, som gør, at jeg kan have det med mig overalt uden at bekymre mig om, at det går i stykker.

Silva´s Ekspedition 15 kompas er et klassisk kompas med detaljer, der optimerer brugen. Det har et forstørrelsesglas og et kiggehul på den nederste kant af spejlet.
Derudover har kompasset gummifødder på bunden, hvilket gør det stabilt på et hvilket som helst underlag, forstørrelsesglas samt en måleskala i både milimetre og inches. Kompasset bruger Romer skala 1:50.000 og 1:25.000.

Den sidste gode egenskab ved Silva's Ekspedition 15 kompas er, at det har indbygget kompensation for magnetisk afvigelse og et klinometer for brug ved vinkler.

Alt i alt kan jeg kun anbefale dette kompas.